Pierwszy biznes – zanim zaczniesz

Blog

Kiedy zakładałem swoja pierwsza działalność gospodarczą tak naprawdę rzucałem się na głęboką wodę bez jakiegokolwiek przygotowania. Bez koła ratunkowego a co gorsza bez umiejętności pływania. Jedyne co miałem to ogromne pragnienie własnej firmy, ogólny pomysł (bardzo ogólny) i sporo entuzjazmu. I nie jestem zapewne jedynym, który w ten sposób zaczynał swoją przygodę z biznesem. Chęć usamodzielnienia się, udowodnienia coś sobie i innym była tak mocna, że nie widziałem jak nieidealny plan posiadam. Dziś wiem, ze na dzień dobry skazałem się na porażkę.

Poniżej spisałem pięć punktów, które co do jednego pominąłem planując i zakładając swój pierwszy biznes:

Nie rzucaj wszystkiego
Nawet jak jesteś przekonany, że wpadłaś na genialny pomysł na biznes to zacznij od rozwijania go po godzinach. Zamiast rzucać pracę zacznij od zbadania rynku, spisania biznes planu i testowania swojego pomysłu.

Zdefiniuj idealnego klienta (Znajdź niszę)
Określ swoją grupę docelową. Stwórz portret idealnego klienta, z którym chciałbyś pracować i któremu chciałbyś pomóc swoim produktem lub usługą. Starając się trafić do wszystkich tak na prawdę nie trafiasz do nikogo. Definiując swojego idealnego klienta odnajdziesz swoją niszę i specjalizację.

Zaplanuj swoją markę
Znając swojego idealnego klienta opisz charakter i styl swojej marki. Określ misję, kolorystykę, sposób przekazywania treści i oferty do swoich klientów.

Nie trać pieniędzy
Nie wydawaj pieniędzy na rzeczy, które nie są Ci niezbędne na starcie. Nie musisz mieć od razu bura, całego towaru, nowego komputera, strony www czy drogiej reklamy w Internecie. Działaj tu i teraz z tym co masz.

Podglądaj konkurencję
Sprawdź co robi Twoja konkurencja. Zobacz jak prowadzą profile społecznościowe, jak się reklamują i komunikują z klientem, jaka jest ich oferta. Znajdź luki i je wypełnij lub zrób to lepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *